فرمانده انتظامی گیلان از کشف انبار کالای قاچاق به ارزش حدود سه هزار میلیارد ریال در شهرستان رشت خبر داد.

لو رفتن انبار سه هزار میلیاردی کالای قاچاق در گیلان

به گزارش قدس انلاین، سردار عزیزالله ملکی روز شنبه اظهار کرد: در راستای کنترل و پایش انبارها، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی انبار یک کارخانه را در سطح شهرستان رشت شناسایی کردند؛ ماموران امنیت اقتصادی گیلان با تشکیل تیم عملیاتی به همراه بازرسان تعزیرات حکومتی از محل شرکت بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه برابر بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد میزان کالاهای تولید شده در شرکت ۱۵ میلیون قطعه بوده که با موجودی حدود ۲ میلیون قطعه در انبار مطابقت ندارد و بدون ثبت خروج در سامانه انبارها نسبت به توزیع خارج از شبکه اقدام شده است، بیان کرد: به استناد ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن تشکیل پرونده، مدیر ۷۱ ساله کارخانه به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: کارشناسان ارزش کالاهای خارج از شبکه توزیع و قاچاق را حدود سه هزار میلیارد ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان فرار مالیاتی را یکی از دلایل عدم ثبت کالا در سامانه جامع انبارها قلمداد کرد و از شهروندان خواست در صورت شناسایی عاملان نگهداری، توزیع و پخش کالاهای قاچاق، مراتب را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره تماس ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.

کشف بیش از ۲۲ تن چوب قاچاق در بندرانزلی

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی بندرانزلی گفت: در بازرسی از ۲ دستگاه خودروی کامیون و یک دستگاه خودروی نیسان، ۲۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع چوب جنگلی قاچاق کشف شد.

سرهنگ امیر وهاب زاده به تشدید اقدامات همه جانبه مجموعه انتظامی به منظور مقابله با قاچاقچیان چوب اشاره و اظهار کرد: جنگل به عنوان یکی از مواهب الهی در زندگی انسان و سلامت محیط زیست تاثیرات بسزایی دارد و به همین دلیل باید در حفظ آن کوشا بود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران کلانتری ۱۱ و پاسگاه آبکنار حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور مواصلاتی، ۲ دستگاه خودروی کامیون و یک دستگاه خودروی نیسان را در حال حمل چوب مشاهده و برای بررسی آنها را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودروها ، ۲۲ تن و ۵۰۰ کیلوگرم چوب جنگلی توسکا و صنوبر قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال عنوان و بیان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و برای سیر مراحل به تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.